Als u ziek bent, is tijd erg kostbaar. Tijd kunt u geven. Bergh in het Zadel staat voor ‘Samen voor meer tijd’.
Terug in de tijd
Ruim 30 jaar geleden is Bergh in het Zadel begonnen met een fietstocht. Een eendaagse fietstocht van Cochem naar ‘s-Heerenberg. De fietstocht is uitgegroeid tot een groots evenement dat viermaal per jaar plaatsvindt. Vier keer per jaar vindt een meerdaagse fietstocht plaats met een maximum aantal deelnemers. Bergh in het Zadel is 20 jaar geleden begonnen met golfdagen. Zij zijn gestart met één golfdag per jaar. Inmiddels vindt er vier keer per jaar een golfdag plaats. Wim Hendriksen heeft 10 jaar geleden ambassadeurs opgericht. De ambassadeurs zijn een groep mensen die ver weg de grootste sponsoren zijn geworden.
Er zijn ook particuliere initiatieven zoals de HU Duiven Dag, maar er worden ook collectes gehouden. Mensen die allemaal hun eigen identiteit hebben, hun eigen logo, maar alleen een ding gemeen hebben namelijk het inzamelen van geld voor Bergh in het Zadel.
Website
De tijd is rijp om alle onderdelen van Bergh in het Zadel te vangen in een logo en website. Iedereen heeft hetzelfde doel namelijk zoveel mogelijk geld binnen harken voor Bergh in het Zadel. De webmasters van Bergh in het Zadel zijn Miriam en Patrick Croonen. De website is compleet vernieuwd. Een van de nieuwigheden die in de website zit, is voor renners. Renners kunnen een eigen pagina aanmaken op de website. De webmasters kunnen de renners hierbij ondersteunen. Een persoonlijke pagina waar donaties op kunnen plaatsvinden en waar een renner zelf kan plaatsen waarom hij of zij het interessant en belangrijk vindt om mee te doen aan een tocht van Bergh in het Zadel. Tevens is de digitale collectebus een nieuw element op de website. U kunt een persoonlijke pagina aanmaken als u gaat trouwen, een jubileum of een verjaardag viert, maar ook als iemand overleden is. De webmasters kunnen ook hierbij ondersteuning bieden. Tot slot is al het nieuws op de website geïntegreerd met Facebook.
Logo
De ontwerpster van het nieuwe logo is Mirjam Lems. Voor het logo moest de beslissing worden gemaakt of de takken van sport zoals de golfers, ambassadeurs en fietsers onder het logo vernoemd moesten worden of niet. Mirjam heeft het logo gevisualiseerd. Unaniem werd de beslissing genomen om daarvan af te zien met het oog op uitbreiding. Naar aanleiding van deze beslissing is Mirjam aan de slag gegaan met het ontwerpen van het logo. Unaniem is gekozen voor het logo dat Bergh in het Zadel op dit moment draagt. In het logo zijn elementen verwerkt als snelheid en gezamenlijk. Er is gekozen voor ronde vormen en een bepaalde kleurstelling. De kleurstelling visualiseert in Mirjam’s ogen Montferland.
Tijdens het ontwerpen van het logo moest Mirjam rekening houden met de toepassingen op kleding en vrachtwagens. Tevens moesten de ambassadeurs het logo op hun website kunnen plaatsen. Het logo dient immers het boegbeeld van Bergh in het Zadel te zijn.
Toekomst
Secretaris van Bergh in het Zadel, Lars-Peter Reumer, geeft aan dat met het logo de krachten worden gebundeld. Onder deze krachten worden de golfdag, de ambassadeurs en de fietstocht verstaan. Hij ziet de toekomst van Bergh in het Zadel zeer positief in. Met de vrijwilligers vormt Bergh in het Zadel een fantastische organisatie. De organisatie wil aansluiting houden met andere doelgroepen. Onder de andere doelgroepen worden de ambassadeurs verstaan. De ambassadeurs zullen Bergh in het Zadel steeds meer inzetten of presteren als een maatschappelijke partner voor bedrijven. Bergh in het Zadel vindt het belangrijk dat bedrijven acties ontplooien en dat hun naam daaraan wordt verbonden. Hierdoor hoopt Bergh in het Zadel in beeld te blijven van bedrijven. Tevens gaat de organisatie op zoek naar evenementen naast de vaste evenementen die door anderen georganiseerd worden waarbij zij met hun kenmerk aan het evenement kunnen bijdragen. De organisatie gaat dus op zoek naar evenementen waarmee zij Bergh in het Zadel kunnen presenteren. De individuele donateurs zijn ook belangrijk. Meestal zijn deze donateurs mensen uit de buurt of uit de Achterhoek die Bergh in het Zadel een warm hart toedragen. De organisatie wil dat deze donateurs onderdeel worden van de Bergh in het Zadel familie. De website maakt het mogelijk dat de donateurs meer betrokken raken bij de organisatie.
Wilt u meer weten over Bergh in het Zadel? Bekijk dan de film op Youtube.
Contact
Stichting Bergh in het Zadel
E-mail: info@berghinhetzadel.nl
www.berghinhetzadel.nl